Prezentacja kolekcji Chiruca 2018

Prezentacja kolekcji Chiruca 2018

W dniach 22-23 stycznia 2018 roku w miejscowości Arnedo w Hiszpanii (prowincja La Rioja), odbyło się coroczne spotkanie handlowe marki Chiruca. Polscy dystrybutorzy – PMD po raz kolejny mieli przyjemność wziąć udział w tym wydarzeniu.

Przedstawiciele polskiej firmy 21 stycznia wylecieli samolotem do Barcelony, skąd udali się w 450 kilometrową trasę do Arnedo – miejscowości w prowincji La Rioja, która słynie z produkcji znakomitego i znanego w całej Hiszpanii wina. Arnedo to stosunkowo niewielka miejscowość (ok. 14 000 mieszkańców). Mimo tego jest to drugi największy ośrodek produkcji obuwia w kraju położonym na półwyspie Iberyjskim.

Oficjalna część spotkania handlowego rozpoczęła się o godzinie 9:00 rano 22 stycznia w firmie Calzados FAL, do której należy marka Chiruca. W prezentacji wzięło udział wiele osób pracujących w centrali firmy, w tym m.in. właściciele firmy – bracia Carlos i Manuel Abad. Prócz tego nie zabrakło regionalnych kierowników sprzedaży z całej Hiszpanii oraz przedstawicieli dystrybutorów z Portugalii, Francji czy Polski.

Na początku przedstawiono wyniki sprzedaży marki Chiruca w 2017 roku w odniesieniu do butów oraz odzieży (firma we wszystkich sferach zaliczyła wzrosty w stosunku rok do roku). Po tym krótkim wprowadzeniu przyszła pora na prezentację nowości odzieży myśliwskiej. Wśród nowych produktów warto wymienić dwie kurtki: jedną pikowaną z lekkim syntetycznym ociepleniem, a drugą hybrydową, łączącą ocieplenie torsu i pleców z materiałem stretchowym na rękawach. Sporym zainteresowaniem cieszyła się również stosunkowo niedroga kurtka przeciwdeszczowa oraz t-shirt z długim rękawem i zamkiem ½ zip.

Po pierwszej części prezentacji nastąpiła niezwykle przyjemna chwila dla Pawła Manickiego – właściciela PMD. Doceniając wieloletni trud oraz owocną współpracę otrzymał on oficjalne podziękowanie za 20 lat współpracy z marką Chiruca z rąk właścicieli firmy: Carlosa i Manuela! Z tej okazji polscy dystrybutorzy przywieźli dla uczestników spotkania koszulki upamiętniające 20 lat obecności marki w Polsce. Zrobiono wtedy wspólne zdjęcie przed fabryką w okolicznościowych koszulkach!

Wręczenie Wspólne zdjęcie

Kolejną częścią spotkania było zaprezentowanie innowacyjnego, udoskonalonego systemu wiązania BOA, który jest wykorzystywany w wybranych modelach marki. Uczestnicy mieli za zadanie samodzielnie prawidłowo złożyć i rozłożyć elementy systemu oraz wymienić linkę wiązania. Była to interesująca i pouczająca nauka na przyszłość, dzięki której także w Polsce można teraz przekazać szczegółowe informacje na temat funkcjonowania tego typu wiązania.

BOA

Podczas dalszej części prezentacji przedstawiano nowe rodzaje rękawic oraz butów myśliwskich. Kilka modeli zostało zastąpionych nowymi, udoskonalonymi wersjami. Jeśli chodzi o buty, to w wielu zastosowano wspominane przed momentem wiązanie typu BOA. Widać było też wyraźną tendencję do ujednolicania kolorystycznego modeli linii Hunter z jednej strony, natomiast z drugiej strony wprowadzane są nowe modele z elementami w kontrastowych, dobrze widocznych kolorach np. podeszwy w kolorze pomarańczowym.

Buty hunter

Na tym zakończyła się pierwsza część poniedziałkowego spotkania i rozpoczęły się kuluarowe rozmowy podczas tradycyjnej hiszpańskiej sjesty w trakcie której zjedzono lunch w stylowej piwnicy wykutej w skale, mieszczącej się w zboczu wzgórza, z którym sąsiaduje teren fabryki.

Druga część rozpoczęła się od prezentacji wyników sprzedażowych linii Chiruca Travel. Przedstawiono bestsellery i wycofano ze sprzedaży te modele, których sprzedaż była najsłabsza. Kilka znanych modeli butów otrzymało dodatkowe – nowe wersje kolorystyczne. Na szczególną uwagę zasługują dobrze sprzedające się na polskim rynku buty takie jak St. Moritz GTX czy Torino GTX.

Travel

Dalsza część obejmowała kolekcję Hiking w której sporo się zmieniło. Wiele modeli zostało zastąpionych nowymi wzorami (lub też zdecydowano się na zmiany kolorystyczne). Do najciekawszych z pewnością należeć będzie sprawdzony model Dynamic GTX w nowej wersji kolorystycznej, ale także całkowicie nowy Daimiel GTX, z kolorową podeszwą i membraną Gore-Tex, mający szansę stać się bestsellerem sprzedażowym! Chiruca do swojej oferty ostrożnie wprowadza wszelkiego rodzaju innowacje ale widać, że gdy już rusza produkcja danego modelu jest to przemyślana i rozważna decyzja, mająca szanse na sukces. A jeśli mowa o innowacyjnych technologiach…

Po zaprezentowaniu kolekcji Hiking nadszedł czas na przedstawienie nowości posiadających technologię Gore-Tex Surround. Obuwie wyposażone w tę technologię zapewnia wysoką oddychalność przy jednoczesnej trwałej ochronie przed wodą. Stopy pozostają suche nawet w wysokich temperaturach, co gwarantuje odpowiedni komfort. Na najbliższy sezon przygotowano wersje niskie, jak i MID z nowym, bardzo interesującym modelem podeszwy. Marka Chiruca przygotowała równocześnie modele z cholewką skórzaną jak również tekstylną, możliwe więc, że nowa technologia Gore-Tex znajdzie swoje zastosowanie w bardzo różnych sytuacjach.

Następnie przyszedł czas na linie Multifunction i Trail Running. Oprócz kilku nowych wariantów kolorystycznych (np. modelu Samoa GTX) planuje się wprowadzenie do sprzedaży także pierwszych butów przeznaczonych typowo do biegów górskich! Lion GTX to but, który w mojej ocenie ma ogromne szanse powodzenia. Oferuje wytrzymałą a równocześnie lekką cholewkę połączoną z podeszwą Vibram Megagrip, wykorzystywaną przez najlepszych biegaczy górskich na świecie. Na uwagę zasługuje również drugi but tej linii – Pantera GTX. Na tym zakończono pierwszy dzień spotkania.

We wtorek przedstawiciele polskiej dystrybucji najpierw spotkali się bezpośrednio z dyrektorem do spraw eksportu marki Chiruca. Rozmowy dotyczyły bieżącej sprzedaży, prognoz na 2018 rok, marketingu, możliwości uczczenia obchodów 20-lecia marki w Polsce oraz nowego, co najmniej 4-letniego programu wsparcia polskich podróżników pod nazwą Chiruca Expedition (więcej informacji niebawem na stronie chiruca.pl).

Część osób miała możliwość odbycia niezwykle interesującej i kształcącej wycieczki podczas której zaprezentowano cały proces produkcyjny powstawania obuwia w fabryce Calzados FAL (w której buty są produkowane od 1965 roku). Była okazja żeby zobaczyć dział projektowy, laboratorium Gore-Tex, wszystkie maszyny za pomocą których odbywa się produkcja, poznać pracowników a nawet sprawdzić w jaki sposób działa laboratorium testujące jakość dostarczanych surowców, materiałów do produkcji oraz gotowych butów.

GTX Stół do wykrawania skóry
Montowanie podeszew Drasanie butów

Po odbyciu wycieczki po fabryce rozpoczęła się prezentacja najnowszych osiągnięć Gore-Tex. Przede wszystkim przedstawiono nowy materiał marki – Gore-Tex Infinium. Przedstawiciele Gore przedstawili jasno koncepcję, a nawet zaprezentowali kilka modeli odzieży wykorzystującej GTX Infinium.

GTX Infinium

Ostatnią częścią drugiego dnia spotkania było przedstawienie wyników marketingowych firmy, a także nowych spotów telewizyjnych emitowanych w Hiszpanii (wykorzystujących wyobrażenie apokalipsy Zombie, Godzilli czy Wilkołaka). Zaprezentowane działania składały się w spójną i interesującą całość. Również wyniki mogły napawać optymizmem.

Dwudniowe spotkanie w siedzibie firmy Chiruca pozwoliło przedstawicielom polskiej dystrybucji szczegółowo zapoznać się z nowymi modelami, które już najbliższej jesieni będą dostępne w sprzedaży, ale także filozofią marki i jej strategią w 2018 roku.

Autor: Piotr Szałaśny

Leave a Reply

* Name:
* E-mail: (Not Published)
   Website: (Site url withhttp://)
* Comment:
Type Code

Sklepy

outdoor

hunting

special

internetowe